2e weekend is alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Rehovot, Israel van Femke Janssen - WaarBenJij.nu 2e weekend is alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Rehovot, Israel van Femke Janssen - WaarBenJij.nu

2e weekend is alweer bijna voorbij

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

12 Juli 2014 | Israel, Rehovot

Heeyheey

Het weekend is nu alweer bijna voorbij voor ons...:( We zitten ondertussen al op 12 luchtalarmen(iedere dag minimaal 2), maar er is nog niets gebeurd hier, dus niemand hoeft ongerust te zijn. Het valt ook wel mee met hoe eng het is want zoals ik al zei zijn de luchtalarmen alleen uit voorzorg. #shelfie is hier echt een fenomeen geworden(selfies in de shelter). Een van onze counselors is helaas ook opgeroepen voor het leger, er waren volgens mij 2 projecten waar de mentor ook is opgeroepen, alleen worden die projecten nu verder geholpen door de supervisor.

Woensdag 9 juli was voor ons nog een gewone dag op het lab. We hebben de laatste monsters gemaakt en geanalyseerd in de UV-Visspectrofotometer, waarna we zijn begonnen met de data analyse. We moesten een halfuur eerder gaan op het lab omdat we lezing hadden van een professor van de faculteit van natuurkunde. De lezing ging o.a. over de "black hole", hij had een grappige manier van uitleggen, hij gaf steeds voorbeelden met vissen. Zo heeft een vis een anti-vis waardoor je hem kan zien, op sommige momenten kun je hem niet zien en dan heeft die geen anti-vis xd. Natuurlijk hebben we 's avonds gezellig Nederland-Argentinië gekeken, iedereen was voor Nederland want er zijn geen Argentijnen hier. Was alleen beetje jammer dat Nederland niet had gewonnen, maar we werden getroost door onze vrienden.

Donderdag was onze laatste dag in het lab voordat ons weekend begon.

Er is nu net een luchtalarm afgegaan, we zijn snel naar de shelter moeten rennen want we konden direct horen dat de missiles werden onderschept. We zullen hier nog een uur blijven deze keer, we gaan ff een film kijken hier.

Verder met donderdag dan, we zijn de hele dag bezig geweest me data analyse en tussendoor ging het natuurlijk over dat de Hamas door blijft gaan en wat wij nog zullen gaan bekijken in Jeruzalem. Om kwart voor 4 kregen wij helaas het nieuws dat de trip naar Jeruzalem dit weekend helemaal niet meer door zou gaan en dat we daar hopelijk komend weekend heen kunnen. De counselors probeerden een zo leuk mogelijk weekend te organiseren op campus want daar zouden we dit weekend niet meer vanaf mogen. We hadden hier zelf ook inbreng in met onze ideeën. 's Avonds hadden we sowieso een basketbal toernooi dat we met het sportcommissie hadden georganiseerd. De meesten van ons deden ook zelf mee. Het team waar ik in zit is door naar de halve finale:), hopelijk doen we het beter dan Nederland xd. Daarna hadden we nog met een aantal verder gebasketballt een van de counselors deed ook mee.

Vrijdag 11 juli was al de eerste dag van ons weekend. Er was een voordeel aan het verzetten van de Jeruzalem trip, we konden voor het eerst uitslapen, anders hadden we weer vroeg op gemoeten. Nadat we waren opgestaan en rustig hadden ontbeten, ben ik nog samen met Zoot Rehovot ingegaan, we zijn daar nog ff naar zo'n fruit&kruiden markt gedaan, waar we nog lekkere noten en gedroogd fruit hadden gekocht. De dag was lekker rustig en na lunch zijn we met een man of 20 gaan voetballen. Yoni had mijn hard tegen mijn scheenbeen getrapt, we hadden geen beschermers om, dus op het einde van de middag begon mijn scheenbeen wat dikker te worden. Ik heb het gekoeld, en 's nachts goed laten rusten. De counselors hadden voor 's avonds een leuk feest georganiseerd, ze hadden een dj met lichten en al geregeld. We hebben echt met zijn allen keihard gefeest en ervan genoten.

Vandaag hebben we ook een leuke rustige dag gehad. Vanochtend voor diegene die vroeg genoeg op, konden we Tai-Chi doen en daarna hebben we op eenwielers gereden. Verder hadden we nog wat rond het clubhuis wat gedaan en daarna zijn we naar het zwembad gegaan. We hebben ons daar erg goed vermaakt met zijn allen, in het zwembad hadden we de grootste lol en natuurlijk kon het niet missen dat tijdens het bestellen van ons avond eten het alarm weer eens afging. We gaan nu de wedstrijd Nederland-Brazilië kijken, benieuwd wie gaat winnen.

Groetjes vanuit Israël!!!

(Ik zal komende week wat meer foto's uploaden)